Sweetness

Sweet is one of the five basic tastes and is almost universally regarded as a pleasurable experience.

onsdag 3. august 2011

Long time no see; MACARONS!

Nu ansåg jag att d hade gått på tok för länge sedan jag hade lagat Macarons!

Vi har massor (jag menar MASSOR) av lingon i frysen som jag inte blir av med.. Så jag bestämde mej för att laga Färgglada Macarons med Lingonkräm :) Å d blev faktiskt gott! Lite sötsyrligt, passade mycket bra med Macaronskalet.. (Trots att mina skal blev lite överstäkta, synd)

En del gav jag bort till Bagaren ute i Rosala som tack för hjälpen (kommer mer om d i ett annat innlägg), tack änn en gång! Resten har jag i kylskåpet, dom tänker jag äta själv XD Eller om d kommer någå kaffegäster så måste jag nog ställa fram dom.. ;)



7 kommentarer:

  1. Vilka härligt färglada macarons :)

    SvarSlett
  2. Tack! D e nog ljuvligt me lite färg :D

    SvarSlett
  3. Äh och ingen fick jag i tisdas :( ;)

    SvarSlett
  4. Ser superfina ut! En av macaronernas fördelar tycker jag är att man kan färga dem nästan hur man vill!

    SvarSlett
  5. Jo Kim! Nästan hur man vill :P Jag har dokk problem med vita..

    SvarSlett
  6. Fast jag åt opp nästan alla som du hadd med till Susanne igår ;)

    SvarSlett
  7. D betyder att dom va goda då! :D

    SvarSlett