Sweetness

Sweet is one of the five basic tastes and is almost universally regarded as a pleasurable experience.

mandag 8. august 2011

Heia Norge!

Min kusin Sara har åkt till Norge för att studera!
Så jag kunde int låta bli att laga en tårta o macarons i Norges färger, d kändes superkul för mej som faktiskt e Norsk :) Blev nästan tårögd när vi skar i tårtan o dom fina färgerna uppenbara sej XD

Så liiite saknar jag nog Norge..

Red Velvet o vaniljbotten fylld o täckt med Mascarponefrosting.
Heia Norge Macarons fyllda med Swiss Meringue Buttercream.
Foto av Susanne Blomqvist

6 kommentarer:

  1. Vad häftigt med de färgerna inuti tårtan också! Och Red Velvet som är så gott! Macaronerna blev också riktigt snygga! Klara fina färger!

    SvarSlett
  2. Jo jag blev riktigt nöjd med dessa färger :) Trodde aldri jag skulle få macaronsen röda! Men d gick hur bra som helst..

    Å Red Velvet e bara för härligt!

    SvarSlett
  3. ja fina så rackarns!!
    sara e på elevrummet sitt, det va int så jättesnyggt men får duga, sa hon!!
    kram
    susanne

    SvarSlett
  4. Bra att hon har kommi fram :) dom brukar sällan va snygga ;)

    SvarSlett
  5. Vad fräckt det blev =) Är också norsk fast jag är född i sverige och har alltid bott här men passet är norskt...

    SvarSlett
  6. Just så Milli! Alla har vi nånting norskt i oss ;)

    SvarSlett