Sweetness

Sweet is one of the five basic tastes and is almost universally regarded as a pleasurable experience.

torsdag 15. september 2011

Macaronkurs

I går hade jag min första Macaronkurs för mina medsystar i CitySisters Marthorna! D blev en mycket lyckad kväll o alla fick superfina macarons att ta med hem :)

Jag i min iver av att visa alla o var o en hur smeten skulle se ut när den va klar för spritsning lyckades ju förstås med att överblanda den XD Dom blev nog riktigt ok, men några svep mindre med slickepotten hade varit bra ;)

Stolt "lärare" blev jag iallafall! Mycket stolt! Duktiga CitySisters :)

Blåbär, vanilj, äppel o jordgubbsmörkrämer lagade jag som fyllningar åt oss! Utgick från Swiss Meringue Buttercream.










3 kommentarer:

  1. Vad roligt med egen macaronkurs, den hade jag också behövt gå :-) fina ( och säkert goda) resultat fick ni också!

    SvarSlett
  2. Jo dom blev både fina o goda :) macarons e säkert piece of cake för dej som e så duktig i köket!

    SvarSlett
  3. Vad roligt med en kurs! Kul att få dela med sig av dessa godingar.

    SvarSlett