Sweetness

Sweet is one of the five basic tastes and is almost universally regarded as a pleasurable experience.

mandag 3. oktober 2011

Kaka för en sticktokig!

Denna gilla jag värkligen att göra, då jag är lite sticktokig själv ;)
Om du vill laga en så kan du gå inn på Cakejournal.com, där finns en jättefin beskrivning! Jag äger ingen sugargun, så jag rulla alla "trådar" själv, o d var nog tidskrävande ;)

Ljust tårtbotten fylld med Vitchokomousse, Hallonmousse o hallonbär. Spacklad med Mjölksmörkräm. Täckt o dekorerad i sockermassa.
"Garnnystan" är lagad i "Cakepops" stil; smulad ljust botten med vitchokosås o mosade hallon.













7 kommentarer:

  1. Jättehäftig! Trodd det va riktiga jag ;)

    SvarSlett
  2. Jag har aldrig sett något liknande! Vad du är grym!

    SvarSlett
  3. Jättefin tårta! imponerande att du rullat alla trådar själv :) Hade inte jag orkat! Du vet väl att de finns figurstansar att köpa på panduro så kan d trycka ut trådar i olika storlekar. Har skrivit ett tips om de i min blogg. Kolla i etiketten tips och steg för steg så hittar du den nog :)

    SvarSlett
  4. Sandrine: Haha! D trodde fajjan å! XD

    Kim: Tack härliga du! D värmer!

    Milli: Tack ska du ha! Vi har inte Panduro här :P Men om jag nånsin får råd ska jag nog köpa en sugargun..

    SvarSlett
  5. min absoluta favorit hittills!! helt ljuvlig!
    pandura finns på nätet, du kan beställa därifrån då du har råd =)
    susanne

    SvarSlett
  6. Nu e jag sen inloggad på din sida. Jag e helt stum av hänförelse att de e min dotter som för 6år sen skulle bli livsnjutare och nu lagar du såhär fina kakor.Helt otroligt. Denhär kakan e nog min favorit.Kram Pappa

    SvarSlett