Sweetness

Sweet is one of the five basic tastes and is almost universally regarded as a pleasurable experience.

tirsdag 2. oktober 2012

Badtunnatårta

Säkert den roligaste tårtan jag gjort hittils! Den va så kul att greja med, trots att jag va så fruktansvärt slut den kvällen XD Men jag bara måsta laga denna tårta som en överraskning till min moster o min kusin, då dom fyllde år :) Som ni säkert förstår har dom en badtunna hemma!

"Godaste tårtan hittils!!" Blev domen från min kära moster! Å dom tycker inte ens om kakor ;)
Jag va så nervös för smaken på denna tårta, men jag kunde inte dy mig, jag måsta bara prova då jag råkade få syn på Ahlgrens salta o sura bilar i butiken..

Ljusa tårtbottnar fyllda med Ahlgrens salta bilarfluff o sura bilarfluff! Spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt o dekorerad med sockermassa o dekoreringsgelé.


(Fotade av Susanne Blomqvist)

1 kommentar:

  1. ja, de va faktist någo av de bästa du har gjort!! mums! å så fin, det ser ju ut som om de sku va vatten i tunnan =)
    kram
    susanne

    SvarSlett