Sweetness

Sweet is one of the five basic tastes and is almost universally regarded as a pleasurable experience.

tirsdag 12. juli 2011

Grattis till min busiga 2 åring Milo!

Äldsta sonen fyllde 2 år den 9. juli! Tänk hur snabbt tiden går.. Ja fundera länge på tema, men kom fram till sist att hans favorit Drömmarnas Trädgård säkert int hänger med så många år till då d e ganska barnsligt.. Så då blev d Drömmarnas Trädgård :) Hade förståss tänkt att kakan skulle ha lite fler figurer o lite mer sammanhengande dekorationer, men tiden blev på tok för knapp (hade 1,5 timmar på mej att dekorera) så d blev int riktigt som ja tänkt.. Å int blev d någå bättre av att den blå sockermassan strula nånting så fruktansvärt att jag måsta lappa o lappa o lappa.. Min stackars mor fick uppgiften att försöka dekorera den som bäst möjligt XD

(Glutenfri)Topsy Turvy kaka med ljust botten smaksatt med vit choko, fylld med Vit Tobleronemousse, Vanlig Tobleronemousse o Hallonyogurtchokomousse. Spacklad med Mjölksmörkräm. Täckt o dekorerat med sockermassa.

En osminkad mamma (jo jag), Browniemuffins med jordgubbsbitar o Whipped Creme Cheese Frosting (supergod!), Haaboo Sugarcookies o några köpta (!!) kex..

4 kommentarer:

  1. boohaaa kexena va goda, kakn såg ljuvlig ut och du hade gjort ett enormt arbete, som vanligt!!!
    förstår int hur du klarar av de!!!
    kram
    susanne

    SvarSlett
  2. Bra at dom smaka! :D Å du som e så kreativ sku säkert göra ett minst lika bra jobb själv :)

    SvarSlett
  3. Härlig topsy turvy-tårta! Gillar när tårtor har personlighet :) Grattis till den lille!

    SvarSlett
  4. Tackar Cecilia! För att va första gången jag prova Topsy Turvy så e jag nog nöjd :)

    SvarSlett