Sweetness

Sweet is one of the five basic tastes and is almost universally regarded as a pleasurable experience.

lørdag 17. mars 2012

Jägartårta

Min första älgfest tårta! Dock inte till vårt eget jaktlag, vi har inte fest före april ;)

Denna älgfesttårtan ville ha en kvinnlig o en manlig jägare, o förstås några älgar på :)

Vaniljbotten fylld med kinuskimousse o tranbärmousse. Spacklad med mjölksmörkräm. Täckt o dekorerad i sockermassa.



Den manliga jägaren har tydligen tagit semester ;)


Färggranna löv finns med då d förstås e på hösten man jagar älg!


Skogens konung..



Ett yngre älgpar fick å plats på tårtans baksida.

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. fin.jag ser med spänning fram emot vad du skall hitta på till Vår älgfest
    H.Maria

    SvarSlett
  2. Tack! :) jag har nog några idéer i bakhuvudet ;)

    SvarSlett
  3. Hej, jag är en av de scouter du lärde baka cupcakes i höstas. Men nu har jag tappat bort reseptet och skulle gärna vilja ha det samt den goooda buttercream frostingen som gjordes då.

    Dessutom undrar jag var man kan hitta former, ätbara färger och vad dekortationerna (modeleraliknande) som vi gjorde var gjorda av?

    Jag skulle vara jättetacksam för svar till mailen amelie.lignell@novia.fi :D

    SvarSlett
  4. Jag ska söka fram receptet så snabbt jag hinner o skicka åt dig :)

    SvarSlett